Božični bazar
Božični bazar in slavnostni prižig lučk
V ponedeljek, 1. decembra 2025, je parkirišče pred Občino Muta zaživelo v pravljičnem vzdušju. Božični bazar, ki so ga pripravili učenci in učitelji OŠ Muta, je tudi letos pričaral topel, prazničen in iskreno čaroben dogodek, ki je povezal številne obiskovalce.
Večer se je začel s kratkim, a izjemno lepim kulturnim programom. Poleg pevskega zbora in plesalk OŠ Muta so v programu sodelovali tudi učenci Glasbene šole, ki so s svojimi nastopi še dodatno obogatili praznično vzdušje ter navdušili zbrano občinstvo.
Poseben vrhunec je nastopil, ko sta županja in ravnateljica šole skupaj odštevali zadnje trenutke do slavnostnega prižiga lučk. Ko je zasijala praznična osvetlitev, je prostor napolnila toplina, ki je združila vse prisotne v skupnem pričakovanju prihajajočih praznikov.
Ob številnih stojnicah so obiskovalci občudovali čudovite izdelke učencev. Ti so s svojo ustvarjalnostjo, natančnostjo in domišljijo pripravili resnično izjemne izdelke, kar se je odražalo tudi v odlični prodaji. Vsak izdelek je bil unikaten, poln truda in srčnosti, obiskovalci pa so jih z veseljem odnašali domov ter s tem prispevali v šolski sklad.
Iskrena hvala vsem učencem, učiteljem, staršem, obiskovalcem, predstavnikom občine in Glasbeni šoli za sodelovanje, podporo in ustvarjanje nepozabnega decembrskega večera. Skupaj smo ponovno pokazali, kako močna in srčna je naša skupnost.
Zapisala Danijela Ledinek
Strokovna ekskurzija v Celovec
Učenci 3. triade, ki obiskujejo obvezni izbirni predmet Nemščina, so se v soboto, 29. novembra 2025, odpravili na strokovno ekskurzijo v sosednjo Avstrijo – natančneje na avstrijsko Koroško.
Dan smo začeli v Celovcu, kjer smo spoznavali zgodovinske in kulturne znamenitosti mesta. Največ navdušenja je požel vzpon na razgledni stolp Pyramidenkogel – nekateri so se z vrha pogumno spustili po 120-metrskem toboganu, drugi pa so raje izbrali spust po nešteto stopnicah in uživali v čudovitih razgledih na Vrbsko jezero in okoliške gore.
Ko se je stemnilo, smo ob Vrbskem jezeru v kraju Vrba občudovali ogromen plavajoči adventni venček.
Domov smo se vrnili polni novih vtisov, znanja in lepih spominov.
Vabilo na prižig lučk in božični bazar
Tradicionalni slovenski zajtrk na prvi triadi
TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK NA PRVI TRIADI
Učenci 1., 2. in 3. razreda smo letošnji Tradicionalni slovenski zajtrk obeležili nekoliko drugače – še bolj poučno, ustvarjalno in slastno. Dan smo začeli s pogovorom o pomenu zdrave prehrane, prehranski kulturi, vrstah jedi ter o pomembnosti lokalno pridelane hrane.
Po skupnem zajtrku smo se razredi lotili različnih praktičnih izzivov. Prvošolci so izdelovali zdrave namaze iz skute in stročnic. Drugošolci so pripravili bolj zdravo različico sladice, puhaste mafine. Tretješolci so ustvarjali sadne specialitete – sadna nabodala in sadne kupe ter ob tem vadili vzorce. Obiskali so tudi sejem zdravja, ki so ga pripravili petošolci. Ostali razredi pa smo se medtem naučili nov skupinski ples.
Ob 11.30 smo se ponovno zbrali in pripravili predstavitev naših jedi. Učenci so poročali o svojem delu in zaplesali, skupaj pa smo še enkrat ponovili pravila prve triade ter jih obesili na vidno mesto. Sledila je pokušina jedi, ki so jih pripravili. Jedi so bile odlične.
Za zaključek smo se pridružili celotni šoli in skupaj zapeli sklepno pesem, s katero smo lepo zaokrožili dan tradicionalnega zajtrka.
Janja Gnamuš
Šestošolci na obisku na Srednji lesarski šoli
TEHNIČNI DAN – LES
V torek, 18. 11. 2025, smo učenci 6. b razreda odšli na tehnični dan v Slovenj Gradec.
Zjutraj smo prišli v šolo in ob pol osmih sedli k malici. Nato smo se z avtobusom odpeljali na Šolski center Slovenj Gradec, kjer so nas sprejeli profesorji in dijaki Srednje lesarske šole, ki so nam pomagali tudi pri izdelavi izdelkov. V parih smo izdelovali majhne lesene »gajbice« (zaboje).
Nato smo šli še v delavnico, kjer smo si ogledali stroje, vrste lesa in košček tega tudi sami odžagali. Peljali so nas tudi v sobo z laserjem, kjer smo na gajbice napisali še svoje ime. Njihov profesor nam je razložil, kako deluje stroj za izrezovanje lesa.
Čas je hitro minil in spet smo sedli na avtobus ter se odpeljali domov. S seboj pa nismo vzeli le »gajbic«, temveč tudi veliko znanja, izkušenj in veselja.
Ta dan bi z veseljem ponovila in upam, da bomo Šolski center Slovenj Gradec še kdaj obiskali.
Neža Smrečnik, 6. b
Zbiralna akcija e-odpadkov
Zbiralna akcija e-odpadkov ob 20-letnici ZEOS-a
V letošnjem šolskem letu se je naša šola pridružila posebni zbiralno-nagradni akciji e-odpadkov, ki jo je ob svoji 20-letnici pripravila organizacija ZEOS, d. o. o.. Naša šola je v preteklih letih večkrat sodelovala z njihovimi projekti, zato smo bili povabljeni med le 20 izbranih šol v državi, ki so lahko sodelovale v tej jubilejni akciji.
Akcija je potekala 20 dni, v tem času pa smo zbirali različne vrste odpadne električne in elektronske opreme.
Skupni rezultat vseh sodelujočih šol je izjemen – skupaj smo zbrali kar 144 ton e-odpadkov, kar je več kot sedemkratnik prvotnega cilja!
Posebnih aparatov z magneti pa se je nabralo dodatnih 216 kosov, kar je še en pomemben prispevek k pravilnemu ravnanju z opremo, ki lahko vsebuje nevarne materiale.
Naša šola je osvojila 3. mesto od 20 izbranih šol. Zbrali smo MGA + IT: 1816, TV/MONITORJI RAČUNALNIKI: 428, HZA + VGA: 216 in POSEBNI APARATI: e-skiroji: 4 kosov in dosegli smo 94.360 točk. Pri seštevku točk na učenca pa 2. mesto.
Razred, ki je zbral največ e-odpadkov na naši šoli je 4.B z razredničarko Lucijo Skarlovnik, ki prejmejo nagrado v obliki praktičnih paketov in dodatnih pripomočkov organizacije ZEOS, d. o. o.. Nagrado prejmejo še posamezni učenci, ki so bili najbolj aktivni pri zbiranju e-odpadkov.
Zahvaljujemo se učencem, staršem, učiteljem in zaposlenim, ki ste sodelovali, spodbujali in pomagali pri izvedbi akcije. Vaša predanost je dokaz, da lahko skupaj naredimo pomemben korak k varovanju okolja.
ZEOS je v svojem zahvalnem sporočilu zapisal:
»Upamo, da se bomo še kdaj povezali in naredili kaj dobrega za naše okolje. Izkušnje, ki smo jih pridobili pri zadnji akciji, zagotovo ne bodo ostale v predalu.«
Hvala vsem!
Obisk e-Transformerja
E-Transformer 2.0 na naši šoli
Našo šolo je 22. oktobra 2025, obiskal e-Transformer 2.0 – ozaveščevalno vozilo, ki nudi informacije o krožnem gospodarstvu na področju elektronike. Dogodek je bil namenjen učencem, ki so na interaktiven način spoznavali pomen krožnega gospodarstva, recikliranja ter odgovornega ravnanja z električnimi napravami.
Učenci so si ogledali zanimivo predstavitev o tem, kaj se zgodi z elektronskimi napravami, ko jih ne potrebujemo več, si ogledali muzej aparatov, spoznali reciklažo trajnih magnetov in se preizkusili v igranju starejše video igre, kot je Super Mario.
S pomočjo praktičnih primerov so spoznali, kako pomembno je, da odslužene naprave ne končajo v mešanih odpadkih, saj vsebujejo dragocene materiale, ki jih je možno ponovno uporabiti, pa tudi nevarne snovi, ki ob nepravilni obdelavi škodujejo okolju.
Obisk e-Transformerja je bil poučen, interaktiven in je učencem na zanimiv način približal pomembno okoljsko temo, ki je ena izmed ključnih ciljev sodobne okoljske vzgoje.
Dan pozdrava
Dan pozdrava na naši šoli in v šoli s prilagojenim programom
Pozdrav je lahko drobna, a pomembna gesta — topel “dober dan”, kratko “zdravo” ali igrivo “hej” lahko v trenutku polepša dan, ustvari prijetno vzdušje in poveže ljudi.
21. november, Dan pozdrava, smo tudi letos obeležili na naši šoli in v šoli s prilagojenim programom.
Že zjutraj so nas na šolskem radiu Či-či pozdravili šolarji, ki pripravljajo radijski program. Povedali so nam nekaj o pomenu dneva pozdrava, nas spodbudili k prijaznosti in nas povabili, da dan začnemo s pozdravom in z nasmehom. Vsi na šoli smo dobili izziv, da na ta dan pozdravimo vsaj 10 ljudi.
V avli šole je stala pozdravna skrinjica, v katero so učenci odlagali prijazne misli, pozdrave in pohvale. Nabralo se je veliko lepih sporočil.
Vsak razred je pripravil nekaj pozdravov ali prijaznih misli, ki so jih učenci zapisali na barvite listke ter jih razobesili po celi šoli.
Dan smo zaključili s kratko prireditvijo ob koncu Tradicionalnega slovenskega zajtrka, kjer so učenci prebrali nekaj pozdravov iz pozdravne skrinjice. Tako sta se povezala skrb za zdravo prehrano in širjenje prijaznosti.
Prva čajanka za učence druge triade
Prva čajanka za učence druge triade: ŽIVALI
V petek 14. 11. 2025 je v šolski knjižnici potekala prva čajanka na temo živali.
Zbralo se je 31 učencev, ki so brali knjige, povezane z živalmi.
Kot gostja se je čajanke udeležila tudi ustanoviteljica društva Tobi, ga. Dagmar Smovnik. Društvo skrbi za zaščito živali, predvsem mačk. Gostja nam je predstavila delo društva, prav tako pa učence nagovorila k odgovorni skrbi za živali.
Veliko smo govorili o skrbi za različne živali, odgovornosti, ki jo moramo sprejeti, kadar si zaželimo hišnega ljubljenčka. Učenci so s svojimi vrstniki delili tudi različne dogodivščine, ki jih imajo s svojimi hišnimi ljubljenčki.
Po končani predstavitvi smo se posladkali s čajem in sladkimi dobrotami, ki so nam jih pripravili šestošolci z učiteljico Jožico Krajnc.
Po pogostitvi smo nadaljevali s predstavitvijo prebranih knjig, najljubših odlomkov in dogodkov, ki so se učencem ob branju knjig najbolj vtisnili v spomin.
Čajanko smo zaključili z mislijo, da so tudi živali bitja, ki si zaslužijo lepo in dostojno življenje. Z ustrezno skrbjo za njih, jim povrnemo naklonjenost in ljubezen, ki jo tudi one vsakodnevno in brezpogojno nudijo nam.
Mentorica Mateja Podrzavnik
Mehanski stroji in naprave
DAN DEJAVNOSTI – MEHANSKI STROJI IN NAPRAVE
Na naši šoli je potekal zanimiv in zelo raznolik dan dejavnosti, kjer so učenci druge triade v šestih različnih delavnicah spoznavali delovanje različnih naprav in se tako spoznavali z osnovami fizike in tehnike. Posebej navdušeni so bili nad robotsko roko, ki so jo lahko sami preizkusili, ter nad avtomobilčki in mehanizmi iz Lego sestavov, kjer so raziskovali prenos gibanja in pomen zobnikov.
Veliko pozornosti je pritegnila tudi delavnica o vzvodih in škripcih, kjer so učenci preizkušali dvigovanje bremen ter opazovali, kako si lahko z mehanskimi primeri olajšamo delo. Na delavnici s katapultom so na zabaven način spoznavali principe delovanja sile, medtem ko so pri fizikalni postaji raziskovali razliko med kinetično in potencialno energijo ter jo opazovali v praksi.
Dan dejavnosti je učencem ponudil priložnost, da teorijo povežejo s praktičnimi izkušnjami. Navdušenje, radovednost in aktivno sodelovanje učencev so dokazali, da učenje skozi ustvarjanje in preizkušanje vedno znova prinaša najboljše rezultate in nas poveže v medsebojni pomoči in sodelovanju.
Polonca Dobnik










