EKOHIMNA:
Mi smo eko šola ona naša je,
radi jo imamo, veselimo se.
S pogledom na gozdove in travnike,
z razgledom na planine in rožice.
Eko, ekola, eko, ekola, la, la, la,
la, la, la, la, la, la!
Urejena je okolica to vidi se,
z rožami in drevjem posajena je.
A včasih malomarnost res velika je,
saj odpadkov vsepovsod prepolno je.
Eko, ekola…
Varujmo in ločujmo odpadke vse,
saj nevarnih plinov mnogo v okolju je.
Škodujejo ozemlju in vsem ljudem,
zato ekologija velik je problem.
Eko, ekola…
Šolsko leto 2016/2017
Glavni cilj projekta Okolju prijazna šola je vzgoja otrok in mladostnikov v duhu skrbi za okolje in naravo.
Drugi cilji so:
– izobraževanje za okoljsko odgovornost,
– čisto in urejeno okolje,
– učinkovita raba naravnih virov (voda, odpadki, energija),
– ločeno zbiranje odpadkov v našem okolju,
– povezovati okoljska vprašanja z ekonomskimi in socialnimi,
– razvijati pozitivne medsebojne odnose,
– vzgajati in izobraževati za zdrav način življenja v zdravem okolju,
Šolski ekološki otok:
- papir
- ekološki zabojnik za izrabljene tonerje in kartuše,
- baterije in plastične pokrovčke
Šolsko leto 2015/2016
KAJ IN KAKO BOMO OPAZOVALI?
- Izbrali bomo dan v tednu (priljubljen in nepriljubljen obrok)
- Prepisali jedilnik kosila v tabelo (izdelajte jo sami)
- Ob koncu dneva bomo vprašali kuharice, koliko veder odpadne hrane je bilo
- Število veder bomo zapisali v tabelo
- Zapisali bomo, katere hrane se je zavrglo največ
- Zbrali bomo rezultate in jih predstavili v eko kotičku in v jedilnici
- Reciklirana kuharija (Recepti: Iz ostankov hrane lahko pripravimo…..)
- Predstavitev zdrave hrane ( prehranska piramida)
- Predstavitev načina ločevanja odpadne hrane
- Ne meči hrane stran, ker….( slike, plakat,..)
- Plakat: Naša najljubša zdrava malica / kosilo
- Kaj lahko za zmanjšanje količine odpadne hrane narediš ti? (Škatlica in listki, kamor bodo pisali učenci svoje ideje.)
- Od kod pride hrana? (Zemljevid z zarisanimi potmi, od koder prihaja hrana, ki jo naročamo na naši šoli.)
- Kaj se zgodi z odpadno hrano? (Kako jo koristno porabiti?)
- Kako pravilno shranimo ostanke hrane? (plakat, hladilnik iz kartona, embalaža, ….)
Predstavitev na prireditvi ob dnevu Zemlje, 26. 4. 2016:
Učenci 3. razredov smo poiskali recepte jedi, ki se lahko pripravijo iz ostankov hrane. Recepte smo predstavili na plakatu
Učenci 4. a smo naredili plakat o pravilnem ločevanju odpadkov.
Učenci 4. b razreda pa smo spoznali, da ne smemo hrane metati stran, saj vemo, da je mnogo ljudi lačnih in da pridelava velikih količin hrane onesnažuje okolje.
Učenci 5. razreda smo s pomočjo ankete med učenci raziskali, zakaj v šoli zavržemo hrano in kaj lahko naredimo za zmanjšanje odpadne hrane.
Učenci 6. razredov smo razmišljali o zdravi hrani, zato smo v 6.b izdelali prehransko piramido, v 6. b pa smo sestavili zdrav obrok.
Učenci 7.a smo izdelali plakat, ki prikazuje, kam pravilno shranimo hrano.
Učenci 7. b razreda smo izdelali plakat o tem, kako lahko odpadno hrano koristno porabimo, da je ne vržemo v smeti.
Učenci 8. a razreda smo sošolce povprašali, kaj lahko mi sami naredimo, da zmanjšamo količino odpadne hrane v šoli. Tu je nekaj odgovorov.
Učenci 8. b smo raziskali, katere dni v tednu glede na jedilnik zavržemo največ hrane. Ugotovili smo …
Učenci 9. razreda smo raziskali, iz katerih držav uvažamo sadje in zelenjavo.