Spodbujamo večjezičnost v prepričanju, da jezikovna raznolikost predstavlja pomembno orodje za boljše medkulturno razumevanje.

Z različnimi aktivnostmi smo se pridružili tudi na naši šoli.

Postali smo tajni agenti in reševali jezikovne izzive, ukvarjali se z grafiko in oblikovali najboljši motiv na majici, ustvarjali stripe, se ukvarjali z narečji.

Nekaj misli naših učencev:

V soboto, 26. 9., je bil evropski dan jezikov. V torek, 29. 9., smo ta dan obeležili v devetem razredu, tako da smo dve uri slovenščine namenili domačemu narečju.

Učiteljica Majda nam je predstavila govor Sv. Jerneja nad Muto in izvedela sem veliko novega. Najbolj zanimiva je bila primerjava narečij na Sv. Jerneju, Pernicah in Ojstrici.

Drugo uro je v razred prišla gospa Bernarda Jerič in nam povedala nekaj zanimivih in srhljivih zgodb. Zanimivo jo je bilo poslušati tudi zato, ker je govorila v narečju. Želim si, da bi ura trajala dlje, da bi lahko slišala še kakšno staro pripovedko. (Eva Vitrih)

Na koncu smo reševali še učni list, na katerem smo knjižne besede prevajali v narečje in v nemščino. Z nami je bila učiteljica Denise.

Pouk se mi je zdel zelo zanimiv, saj je bil drugačen od običajnega. (Jaroš Pogorelc)

Všeč mi je bilo, da je prišla gospa Bernarda in nam pripovedovala strašljive zgodbe. Želim si, da bi naslednjič prespali na šoli in bi nam te zgodbe povedala v temi, potem pa bi šli s svetilkami raziskovat temne kotičke šole. (Lana Lorenci)

Predstavitev narečja je bila zelo zanimiva, ker sem slišala zgodbe iz preteklosti in izvedela veliko o narečju. Videla sem, da narečje ni tako lahko, kot sem mislila. Lahko bi bilo še več takšnih ur, da bi se naučili še več o narečju in slišali še več starih zgodb. (Lana Elena Vogrinec)

Vsi smo tiho poslušali gospo Jerič, ker nas je vse zelo zanimalo. Lahko bi nam povedala še več zgodb in nam pokazala tudi slike. Druga ura je bila zanimiva, ko je učiteljica vstopila s kopalnim plaščem. Zapis, ki je bil na tabli, je izgledal zelo zahteven in ne vem, če bi se ga kdaj lotila pisati. (Nuša Pongrac)

Pred kratkim bil je evropski dan jezikov,

jezikov, besednih “spomenikov”.

Čeprav nismo imeli delavnic kot po navadi,

mi bolj všeč bilo je letos kakor lani.

Za začetek učiteljica Majda nam narečja predstavi,

v upanju, da nam pomembno oznani.

Cel razred je pri uri sodeloval,

z zanimanjem vsak je opazoval.

Naslednjo uro nas gospa Jerič je obiskala,

stare, zanimive zgodbe je izdala.

O črnem mačku se mi najbolj je vtisnila v spomin,

zgodba, da dober moraš biti, daje opomin.

                                                      (Patricija Preglav)

Ko sem poslušala gospo Jerič pripovedovati o črnem mačku, se mi je utrnila naslednja pesem:

Črnega mačka se pazi,

pod njegovo kožo hudič lazi.

Dober bodi raje,

Ne spremeni nedolžnega v saje.

Goljufi daleč ne pridejo,

hitreje se s hudičem snidejo.

V peklu za vedno gorijo,

nikoli več ne spijo.

(Laura Uršnik)

Martina Logar Šumah in Majda Marija Lesjak

Dostopnost